6 fájdalmas buktató, amit a lakásbiztosítási kampány alatt érdemes elkerülni!

Az előnyökről mindenki szívesen beszél…

Az előnyökről mindenki szívesen beszél, de mint minden kampányidőszaknak, úgy ennek is lehetnek hátrányai az ügyfelek számára. Nézzük meg azokat a kockázatokat, amelyeket elkerülve előnyös szerződést köthetünk magunknak!

Információs túlterheltség

A kampányidőszakban a biztosítók intenzív hirdetésekkel és ajánlatokkal árasztják el a piacot, ami megnehezítheti az ügyfelek számára, hogy átlássák a kínálatot. Az információdömping gyakran zavarhoz vezethet, és növeli annak kockázatát, hogy nem a számunkra legjobb ajánlatot választjuk.

Hogyan védhetjük meg magunkat ettől?

Mielőtt döntést hoznánk, üljünk le átgondolni a legfontosabb szempontjainkat a kívánt ajánlattal kapcsolatban.

Ha átgondoltuk, írjuk is le őket egy tételes listába. Így könnyen össze tudjuk vetni a szempontjainkat a felkínált ajánlatokkal, nem tudja semmi elvonni a figyelmünket.

Rövid döntési idő

A kampányok során a biztosítók gyakran korlátozott időre érvényes akciókat hirdetnek. Ez nyomást helyezhet az ügyfélre, hogy gyors döntést hozzon anélkül, hogy alaposan összehasonlította volna a különböző ajánlatokat.

Hogyan védhetjük meg magunkat ettől?

A sürgetve, átgondolatlanul hozott döntések utólag többször bizonyulnak hibásnak, mint előnyösnek.

Ha nincs lehetőségünk körültekintő, megfontolt döntést hozni, akkor inkább engedjük el, és ne írjunk alá semmit.

Figyelmen kívül hagyott részletek

Az intenzív reklámok és az árkedvezmények gyakran elvonják a figyelmet a biztosítási feltételek részleteiről, például a kizárásokról, az önrészről vagy a kártérítési korlátokról. Ez később kellemetlen meglepetéseket okozhat, amikor benyújtjuk a kártérítési igényünket.

Hogyan védhetjük meg magunkat ettől?

Döntés előtt nézzük meg újra a szempontjainkat tartalmazó listánkat, és azzal összevetve vizsgáljuk meg a kapott ajánlatokat.

Ellenőrizzük az ajánlatba foglalt ingatlan paramétereket, és győződjünk meg arról, hogy az egyes kártérítési limitek – pl.: nemesfémek, különleges ingóságok vagy sporteszközök – megfelelnek-e a biztosított eszközök értékének.

Közepes minőségű ajánlatok elfogadása

A kampányidőszakban a biztosítók az alacsony árakkal próbálják vonzani az ügyfeleket, de ez néha azzal járhat, hogy az alacsonyabb díjért cserébe kevesebb szolgáltatást vagy védelmet kínálnak. Előfordulhat, hogy csak akkor vesszük észre, hogy a biztosítás nem felel meg az igényeinknek, amikor már késő rajta változtatni.

Hogyan védhetjük meg magunkat ettől?

Ne csak az árat, hanem a benne foglalt minőséget, szolgáltatást is vizsgáljuk meg.

Mindig az ár-érték arány figyelembevétele mellett hozzuk meg végső döntésünket.

Meglévő biztosítás felmondásának költségei és kockázatai

Aki a kampány hatására váltani akar, előfordulhat, hogy felmondja meglévő biztosítását. Ez járhat nem várt költségekkel, vagy a biztosítási fedezet időszakos hiányával, ha az új szerződés megkötése nem zökkenőmentes.

Hogyan védhetjük meg magunkat ettől?

Járjunk el körültekintően szerződésváltáskor.

Ne csak az új ajánlatokat vizsgáljuk meg, hanem az aktuálisan élő szerződésünket is.

Fordítsunk kiemelt figyelmet a korábban esetlegesen igénybe vett tartam- vagy hűségkedvezményekre, mert előfordulhat, hogy ezeket visszaköveteli biztosítónk a szerződésünk felmondása után.

Irreális elvárások a későbbi időszakokra

Egy jól időzített kampány során az ügyfél hozzászokhat a kedvezményes árakhoz, és később csalódhat, amikor a díjak a kampányidőszak után visszatérnek a normál szintre.

Hogyan védhetjük meg magunkat ettől?

Megeshet, hogy olyan díjkedvezményeket is felajánlanak nekünk, amelyek csak az első évben érvényesek. Ha ezeket például hűségkedvezményekkel együtt vesszük igénybe, akkor nagy meglepetés érhet minket a második, harmadik évben.

Éppen ezért érdemes előre tájékozódni az igénybe vett kedvezmények fajtáiról, feltételeiről, és azok megértése után döntést hozni.

Összességében fontos, hogy ne csak az árak alapján és semmiképp se kapkodva hozzuk meg pénzügyi döntéseinket. Inkább fizessünk ki évente 10-20 ezer forinttal magasabb összeget egy minőségi biztosításra, minthogy ne fizessen ki milliókat a biztosító egy esetleges kár alkalmával.

Hogyan mehetsz biztosra?

A lakásbiztosítás egy jóval komplexebb termék, mint aminek elsőre látszik. Válassz egy kárrendezésekben is jártas alkuszt magad mellé, aki támogatni tud a felelős döntések meghozatalában.

Bízom benne, hogy hasznosnak találtad ezeket az információkat! Ha így van, akkor jelezz vissza valamelyik social felületemen: Instán vagy Facebookon, hogy együtt örülhessek veled.

Lehet, hogy neked épp nem volt hasznos, de ismersz olyan személyt, akinek pont kapóra jönne ez a három tipp, akkor ne habozz, kérlek, oszd meg vele, hogy ne vesszen kárba az információ!

Scroll to Top